Štamgast & Gurmán
Toto je inzerce. Proč ji ještě u nás nemáte také? Více ZDE

Skupina moravských pivovarů v loňském roce zvýšila výstav piva

Skupina moravských pivovarů v loňském roce zvýšila výstav piva

25. 02. 2023 - ČR - Rok 2022 byl pro Pivovary CZ Group, které sdružují značky Zubr, Holba a Litovel, velmi úspěšný.

Potvrzuje to celkový výstav piva a nápojů, který v loňském roce vzrostl o 6 % na celkových 770 818 hl. V roce 2022 vzrostly i celkové tržby Pivovary CZ Group, které dosáhly 1,374 mld. Kč a proti roku 2021 se tak navýšily o 14 %. „Rok 2022 byl výzvou pro každý pivovar v Česku. Potýkali jsme se s ochlazením ekonomiky, dozvuky covidové pandemie a zejména nárůstem vstupních nákladů a cen energií. Přesto můžeme oznámit, že Pivovary CZ Group loňský rok zvládly velmi dobře a byl pro nás ekonomicky a výrobně úspěšný. Potvrzuje se, že tradiční český způsob vaření piva a důraz na ty nejkvalitnější suroviny přináší úspěch u zákazníků i v současné ekonomicky složitější době. Dokladem toho je i výrazný nárůst prodejů sudového a tankového piva,“ říká Tomáš Konečný, obchodní ředitel společnosti.

Celková produkce piva a tržby vzrostly

V roce 2022 se navýšila celková produkce na 770 818 hl. Pivovarům se podařilo překonat výstav za rok 2021 o 6 % a dokonce o 3 % překonaly výstav z roku 2019, tedy doby před covidovou pandemií. Tržby v roce 2022 dosáhly 1,374 mld Kč a překonaly o přibližně 14 % rok 2021. „Za nárůstem tržeb stojí zejména posílený export, částečná obnova on grastro trhu, prodej prémiového sortimentu a úprava cen v roce 2022. To jsou všechno faktory, které se podílejí na růstu. Velmi potěšující jsou čísla dokládající nárůst tankového piva v hospodách a restauracích, byť objem prodeje v gastro segmentu stále pokulhává za rokem 2019“ říká Tomáš Konečný a doplňuje: “Víme, že Čechům naše pivo chutná a vidíme i částečný návrat zpět k čepovanému pivu v restauracích.“

Plechovky, sudy a tanky patří mezi nejoblíbenější

I v letošním roce dominoval trend plechovek, které se u pivovarů Holba, Litovel a Zubr zvýšily o 16 %. Sudové pivo zaznamenalo v roce 2022 také velký úspěch s nárůstem o 22 %. Mimořádně potěšující je i nárůst tankového piva (dokonce o 25 % vůči roku 2019), což souvisí se zvyšující se poptávkou zákazníků a větším počtem instalací tanků do hospod a restaurací.

Výrazný úspěch ochucených a nealkoholických piv

Pokračuje trend rostoucí obliby ochucených piv, jejichž produkce vloni vzrostla o 23 %. Export dokonce zaznamenal raketový nárůst až o 90 % a v Česku je dokladem oblíbenosti nárůst prodeje ochucených piv o 7,5 %. Prodej nealkoholického piva zaznamenal rekordní meziroční růst o 65 % a dokonce o 10 % překonal objem roku 2019. Za tímto nárůstem stojí především Holba Nealko ve všech obalech.

Text: Ariston PR

Pokud vás zajímá gastronomie, máte rádi dobré jídlo a pití, navštěvujete kvalitní restaurace, kavárny a bary, pak čtěte také tištěný gastro magazín Štamgast a Gurmán.

Vychytané.cz - fotky, fotoreporty, akce, parties     Golden Apple Cinema - multikino, Velké kino, kino Květen Zlín-Malenovice    
Gastro Novotný        
O nás | Reklama | Spolupráce | Kontakt
(c) Jaroslav Střecha, 2024, design DesignLabs.cz, úprava kódu a programování SPmedia.cz